
Proiectul Call Center a devenit o ajutor indispensabil în timpul pandemiei.
Astăzi dorim să vă prezentăm un proiect special al Centrului Republican al Voluntarilor „CALL CENTER”, a cărui direcție principală este ajutorul acordat persoanelor vârstnice prin telefon: informații, suport, „prietenie prin telefon”.
Cum funcționează și care sunt obiectivele acestui proiect? În primul rând, este vorba despre apelarea persoanelor vârstnice pentru a le combate singurătatea. Formarea unor perechi „client-voluntar” cu apeluri telefonice periodice regulate, care sunt realizate de către voluntari din cadrul Centrului sau la distanță. De asemenea, nu trebuie să uităm un alt obiectiv important al proiectului — informarea orașului și comunității despre evenimentele care urmează să aibă loc.
De-a lungul timpului, acest proiect nu și-a pierdut relevanța, deoarece pentru mulți vârstnici singuri și sedentari (mai ales în perioada de auto-izolare), telefonul rămâne singura cale de comunicare cu ceilalți. Așadar, publicul țintă al proiectului este format din vârstnici singuri și sedentari.
În prezent, există două tipuri principale de activități în această direcție: informarea, care include transmiterea de informații către vârstnicii activi despre evenimentele și proiectele comunității și KEDEM, în care aceștia pot participa, și sprijinul prin telefon („Prietenie prin telefon”). În cadrul formatului „Prietenie prin telefon”, vârstnicii singuri sunt repartizați între voluntari, formându-se perechi permanente „client-voluntar”. Voluntarul sună persoana vârstnică desemnată de 1-2 ori pe săptămână pentru a-i aduce un strop de culoare în viața de zi cu zi prin comunicare: discută despre știri, probleme de sănătate, amintiri și povești din viață, etc.
Vârstnicii cunosc multe povești interesante, își împărtășesc experiențele și vorbesc despre viața lor, așa că dacă sunteți interesat de acest proiect și de acest format de comunicare, dacă aveți peste 18 ani, vă place să comunica ți, sunteți responsabil, sociabil și punctual, vă invităm să vă alăturați proiectului CALL CENTER.
P.S. Toți voluntarii din direcția CALL CENTER urmează un proces de instruire, participă la seminarii educaționale, întâlniri lunare și sesiuni de formare cu psihologi și sunt o parte integrantă a echipei Centrului Republican al Voluntarilor.