Înregistrare
Meniu
Proiectul „Call-centre”

    Până în prezent, una dintre cele mai acute probleme sociale este singurătatea. Tinerii se îneacă în rețelele sociale și, în același timp, se îndepărtează de comunicarea live. Ce rămâne în cu persoanele vârstă? Ei nu au internet la îndemână, iar copiii lor lucrează până sfârșit de săptămână. Ei, de fapt, sunt singuri și nu au cu cine să vorbească nici măcar despre vremea minunată de pe stradă…

      Centrul Republican de voluntariat, în parteneriat cu Joint, dezvoltă o întreagă direcție ” să vorbim?”și lansează un proiect social mare și foarte important –„Call Center”, care rezolvă problemele de singurătate. De regulă, persoanele în vârstă de cele mai multe ori nu au suficientă atenție, au nevoie de cineva gata să asculte, să susțină conversația, cineva cu care să discute știrile culturale ale capitalei și ale lumii, emisiunile TV, să facă schimb de povești interesante.

        Dar, înainte de lansarea proiectului, voluntarii trebuie să învețe, să stăpânească toate abilitățile pentru lucru neces, instrumentele. Prin urmare, proiectul „Call center” a început cu o etapă pregătitoare, cu trei zile de seminar, pe care colegii din Joint Israel și Ucraina (Batia Wieg – șef centrului de voluntariat „Aleh” în Rehovot, Israel, șeful serviciului social în fondul de caritate, se ocupă de promovarea de servicii sociale, Lora Esterelis – supervisor serviciul organizației obștești „Aleh”, Oxana Bojenco – coordonatorul programelor sociale JDC FSU), cu experiență în elaborarea, coordonarea și dezvoltarea unor astfel de proiecte, și-au împărtășit cunoștințele și experiența pentru a contribui la realizarea acestei idei și la Chișinău.

          Este demn de remarcat faptul că grupul format a constat în principal din voluntari de vârstă mijlocie și în vârstă, care timp de 3 zile au participat la diferite traininguri, jocuri de simulare, au discutat în mod activ diferite situații de viață și au vorbit despre diferite psihotipuri ale oamenilor.

          Primul pas a fost de a cunoaște lumea lor interioară, scopul său, particularitatea sa, la urma urmei, acest lucru este important, pentru ca în consecință să fie capabil să accepte și să înțeleagă caracteristică a interlocutorului, să nu afecteze durerea lui, ci, dimpotrivă, să luminezi sale zile gri obișnuit de conversație telefonică. La seminar au fost abordate subiecte precum: simțul responsabilității, stereotipurile despre bătrânețe, nevoile persoanelor în vârstă, valorile lor de viață. Voluntarii în timpul orelor interactive au învățat să asculte și să se audă unii pe alții, precum și să folosească un instrument foarte important – vocea. Toate acestea vor ajuta cu siguranță în viitor să stabilească prietenii cu cineva care se află la celălalt capăt al firului, cu cel pentru care apelul telefonic va fi un eveniment real pe care îl va aștepta din nou.

          Fiecare dintre noi poate face această lume un pic mai bine. Uneori, de dragul acestui lucru, este suficient să ridicați telefonul și să spuneți: «Bună ziua! Ce mai faceţi? N-am mai vorbit de mult!»

Alăturați-vă! Așteptăm toate problemele indiferente în socializarea vârstnicilor la Centrul Republican de voluntariat.

Pentru mai multe informații despre proiectul „Call Center” și nu doar contactați coordonatorul RepublicanВолонтерского Центра:

Оlga Corjencova, 060184358 sau 022-509-643.

До встречи в РВЦ!

+373 (22) 509 646
+373 69020369
Chișinău, str. E.Doga 5,
of. 309, 310, 312
Luni - Dum.
15:00 - 21:00